"…לפעמים בקשתי הכוונה  
שתתן לי עוד עצה טובה או רק תמונה 
והייתי שוב מוצא עצמי בשאלה 
שאין לה תשובה …"

מילים ולחן: אורן  אורבך
עמיר* סיפר לי על אימו: שבגיל צעיר גיל הזהב | הגיל השלישייחסית (72), לקתה בדמנציה. היא החלה להתבלבל בדרך, לשכוח את הגז דולק, לשכוח לחמם אוכל (אכלה ישר מהמקרר),  ביצעה פעולות לא הגיוניות בבנק, בזבזה כספים, הרבה מילים "התבלבלו" לה. ובעיקר- היא התנהגה בצורה שונה ומשונה מבדרך כלל. עמיר- הגיע אליי לקבל עצה: איך להתנהג ולהגיב לאמא, הוא לא יודע מה לעשות?  ובעיקר: מה קורה לאימו ומה עובר עליו? …
אור* סיפרה לי, שאבא שלה אובחן לאחרונה כסובל מאלצהיימר. הוא שוכח, מתבלבל. נוטה להתרגז ולחשוד שרוצים לפגוע בו ושעושים קנוניה מאחורי גבו. אינו מעריך נכון את מצבו- מה שגורם לו לאבד שיווי משקל ואף ליפול. מסרב לקבל מטפלת, שתעזור לו בתפקודי היום יום ותלווה אותו. אור רוצה לדעת מה התהליך הצפוי לאבא, ולכל המשפחה? איך לדבר עם אבא? ומה לעשות?…
נורית* שיתפה אותי שהיא מתמודדת עם ההתדרדרות השכלית של בעלה הצעיר (70), שאינו מסוגל לבטא אפילו משפט אחד מותאם, שאינו זוכר את שמות הנכדים, שמסרב להתקלח, שאוסף בקדחתנות חפצים מכל הבא ליד. היא נואשת…
המשותף לעמיר, נורית ואור (שמות בדויים) ולעוד רבים- שהם נדרשים להתמודדות מורכבת עם מצבי חיים חדשים, שבהם יקירם משתנה, עקב מחלתו – שדורשת התנהגויות ותגובות חדשות .
ובעיקר- המשותף לכולם: שהם זקוקים לעצה. להכוונה. להסבר ולמידע.

כמה אנשים אתם מכירים שמתמודדים עם מחלת אלצהיימר אצל קרוב משפחתם, או דמנציה? מי בסביבתכם הקרובה (חברים, חברים בעבודה, קרובי משפחה) מטפל בהורה/ בן/בת זוג מזדקן?
לפחות אחד- בוודאי!       וכל אדם שמתמודד עם מחלות הגיל השלישי- בעצמו, או אצל יקיריו, הינו חלק ממערכת משפחתית שהשותפים בה סובלים, מתלבטים ולעתים קרובות- חשים חסרי אונים וידע.
עצה טובה ומקצועית, ניטראלית ומכוונת, עשויה לחולל שינויים לטובה- במערכת המשפחתית כולה ולמי שמתמודד באופן ישיר- בפרט.
"עצת זהב"
החל מעצות פרקטיות– הנחייה קונקרטית: איך לדבר, מה לומר, מה לעשות ואיך להגיב (והרבה פעמים: מה לא לומר ומה לא לעשות…), המשך במתן מידע והכוונה: פירוט השירותים והמענים שקיימים לבעיה הספציפית שלך (הכנסת מטפלת, "חוק סיעוד", הטבות והנחות, פעילויות מתאימות לאדם הדמנטי, בדיקות וטיפול רפואי ייעודי) וכמובן, מתן תמיכה נפשית וטיפול מקצועי: ייעוץ קשוב ותומך לבני המשפחה- ולאדם הדמנטי – שמתמודדים עם חרדה, אובדן, חוסר וודאות וחוסר ידע.
ובעיקר: לתת תקווה, (למי שמבקשים אותה)- שגם במצבי ההתמודדות הקשים האלו, יכול להיות קל וטוב יותר, בעזרת ייעוץ ותמיכה מקצועית.
מזמינה אותך לכתוב לי: אילו התמודדויות יש כרגע בחייך? באילו עצות יש לך צורך?
והאם "עצת הזהב" שלי תוכל לעזור לך?

לקבלת טיפים לחצו כאן>  כלים להתמודדות במשפחה שיש בה חולה בדמנציה

להצטרפות לקבוצת ווצאפ: https://chat.whatsapp.com/EoNAC9vX3fIJmOnzDxdj2q

שלכם אורנה לגיל הזהב > https://seniorsorline.com/