"…כשאמא שלי חולה, אני נעשית חולה גם כן, וכאשר היא משתפרת, אני ממש מתאוששת באורח פלא…"   וגם-   "…מאז שבעלי נפל ושבר את הרגל, הוא איבד את תחושת הביטחון והוא מסתגר בבית, ממעט לצאת ולהתהלך- והוא אחוז חרדה מפני נפילה נוספת…"


גרסאות דומות, אני פוגשת ושומעת מבני זוג וילדים של אנשים חולים ומבוגרים. הם מתארים בפניי מצבים של שחיקה נפשית וגופנית, בגלל מצבם הגופני הירוד של יקיריהם: סימפטומים של עייפות, תשישות, מצב רוח ירוד, ירידה בחיסוניות וקושי להחלים ממחלות עונתיות. כאבי גב, פרקים, ראש ועוד מיחושים שונים. 
האימרה השחוקה, אך הנכונה : "נפש בריאה בגוף בריא" מצביעה על כך שהגוף משפיע על מצב הנפש, ולהיפך.
הפליא לתמצת זאת הרמב"ם שהגדיר: בריאות- בולם רוגזו, יפחית אוכלו וירבה תנועתו. משמעו- מצב נפשי מאוזן (פחות להתרגז ולכעוס), אכילה במידה, והגברת הפעילות הגופנית. השילוב של שלושת המרכיבים מאפשר לנו לחיות חיים בריאים וטובים, לפיכך, כאשר האנשים הקרובים לנו בריאים- עולה גם רווחתנו הנפשית- ולהיפך.
עובדה ידועה היא שכאשר עוסקים בפעילות גופנית, מתרחש שיפור במרכיבים רבים של איכות החיים, כגון: שינה טובה יותר, משקל מאוזן, איזון ברמות הסוכר, ל"ד ושומנים בדם, עליה ברמת האנרגיה ומצב הרוח. מחקרים אינספור עוסקים בהשפעה הברוכה של שיקום באמצעות פעילות גופנית על המצב הנפשי וההחלמה של הנבדקים.
לצערנו, אנשים רבים, שסובלים מפגיעה גופנית- עקב אירוע מוחי, שבר, מחלה, ניתוח וכד'- ממעטים לחזור ולעסוק בפעילות גופנית, דבר המעכב ומחליש את יכולתם לשיקום והחלמה.
כשאדם פגוע מצליח לשקם את יכולתו, את תחושת הביטחון והמסוגלות שלו, מתרחשת האצה של תהליך ההחלמה. כמו במעגל קסמים- ככל שצובר יותר ביטחון, כך גם מתחזק פיזית- ולהיפך. תחושת המסוגלות מסייעת גם לשפר את דימוי הגוף, שנפגע בעקבות הפגיעה הפיזית, להגביר  את הכישורים הקוגניטיביים ולשפר אפילו- את יכולת הזיכרון, פתרון הבעיות, קבלת החלטות וריכוז ואת מידת השליטה העצמית.
לאחרונה, צפיתי במכשיר האנטי-גרוויטי(ANTI GRAVITY)בפעולה. התרשמתי במיוחד מכך שבנוסף שיקום בגיל הזהבליתרונות הרפואיים והפיזיותראפיים שלו הוא בעל פוטנציאל  לשיקום והגברת הביטחון בקרב המשתמשים בו.
נוכחתי גם בשינוי שהתרחש בקרב המשתמשים בו- אם אילו ספורטאים (שהשימוש בו, כך הבנתי מסייע להם להימנע מעומס על המפרקים ומפציעות ) ואם אילו אנשים בגיל הזהב, לאחר ניתוח או מחלה, שהחלמתם הגופנית משפיעה באופן מובהק על מצבם הנפשי. ניכר שיפור בביטחון שלהם, במידת שביעות הרצון ובתחושת ההצלחה וההישג שהם חווים.
"… תאר לך את עצמך חוזר להליכה קלילה וחופשית ללא כאב, ללא מקל הליכה או הליכון וללא סיכון לנפילה…" מציע ד"ר משה (מוקי) יניב, מומחה לכירורגיה אורתופדית ופגיעות ספורט.
כששאלתי את ד"ר יניב, מנהל "ספורטופדיה"– (מרפאה ומכון פיזיותרפיה הממוקמים במרכז רמת השרון),  על המכשיר ה"חללי" הזה, הוא סיפק לי מידע מפורט על ייעודו ואופן פעולתו של מכשיר ה-ANTI GRAVITY.
וכך מציין ד"ר משה (מוקי) יניב, מומחה לכירורגיה אורתופדית ופגיעות ספורט:

"תן לטכנולוגיה החדשנית לשמור אותך בתנועה, כי תנועה היא תרופה
מכשיר ה ANTI GRAVITY הינו מכשיר הליכה (מסוע) מיוחד המאפשר הליכה וריצה בצורה בטוחה, תוך כדי  כך שהוא תומך בגופך ובכך מביא להפחתת משקל הגוף בעת ההליכה עליו, בהתאם לצרכיו האישיים של המתאמן. מכשיר ה"אנטי גרויטי" מאפשר לאנשים מבוגרים המתקשים בהליכה, בשל בעיות אורתופדיות או נוירולוגיות, לחזור ללכת, ובכך מביא לשיפור ניכר באיכות חייהם.

המכשיר מאפשר תרגול עצמי בטוח וללא כאב כשהגוף נתמך ומורם חלקית על ידי המכשיר , ובכך מאפשר הליכה רגילה וטבעית גם למי שמתקשה ואינו מסוגל להלך באופן עצמאי.
הדבר מתאפשר על ידי כך שחצי גופו התחתון של המתאמן נמצא בתוך "בועה" המרימה את המתאמן באופן חלקי על פי בחירתו, ומאפשרת הליכה כאשר עומס כובד הגוף "נלקח" על ידי המכשיר.

הדבר מאפשר:
הליכה ללא צורך בעזרים, כמו  מקל  או הליכון, ללא חשש לאבדן שיווי המשקל.

  • הפחתת עומס משקל הגוף מהרגליים, כך שמתאפשרת הליכה ללא עומס וללא כאב.
  • תמיכה מלאה של הגוף ללא סיכון לנפילה, גם לאנשים הנזקקים לעזרי הליכה או סובלים מבעיות שיווי משקל.
  • הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת למנוע נפילה בעת ההליכה.
  • המכשיר מאפשר ביצוע יותר פעילות המחזקת את השרירים הנכונים הדרושים על מנת לחזור לצעוד.
  • המכשיר מאפשר למתאמן המבוגר להחזיר לעצמו את תחושת הביטחון לחזור ללכת, לצעוד ואפילו לרוץ.

יתרונות השימוש במכשיר לגיל השלישי:
הודות ליכולתו של המכשיר לאפשר הליכה מופחתת עומס, ניתנת אפשרות לאנשים מבוגרים לבצע פעילות בטוחה שתשפר את איכות חייהם מחד, וגם לכאלו המחלימים מפגיעה נוירולוגית או אורתופדית, לחזור ללכת שוב, ללא כאב וללא סיכון בנפילה מאידך.
ההליכה, מאפשרת הפעלה וחיזוק של השרירים ובכך תורמת לשיפור באיכות חיים ולתפקוד טוב יותר. בנוסף ההליכה מזרזת ומקדימה את תהליך השיקום  מניתוח או ממחלה או פגיעה נוירולוגית.
ההליכה, מונעת התדרדרות בכוח וביכולת פעילות השרירים ובכך תורמת להמשך החיים הבריאים."

המכשיר  זמין רק בבתי החולים  ובמרפאת ‏"ספורטופדיה-יותר ממרפאה" ברמת השרון.